Magnesium is onmisbaar voor sporters. De echte topsporter weet er alles van. Zonder magnesium kan de wedstrijd niet gewonnen worden.
Magnesium zorgt ervoor dat de trainbaarheid toeneemt. De hersteltijd wordt beter, je kunt sneller weer trainen/ de hersteltijd wordt sneller. Ook voor de opbouw van eiwitten is magnesium onmisbaar.

Sporten en magnesiuminhalatie
Magnesium optimaliseert het energieverbruik, voorkomt spierkrampen, breekt melkzuren af, beschermt tegen letsel, verhoogt het uithoudingsvermogen en verkort tegelijkertijd de tijdsduur die nodig is voor herstel.

Aan te raden sessies:
Voor de echte sporter is het aan te raden 1 x per week gebruik te maken van de magnesiumcabine. Zo kan je je magnesiumgehalte goed op pijl houden voor en na sportprestaties.

Magnesiuminhalatie is ook heel goed te combineren met de Halotherapie die zorgt voor een betere longinhoud en de luchtwegen zuivert.
Wat opvallend is, is dat bij mensen die veel en intensief gesport hebben, luchtwegklachten vaak op latere leeftijd ontstaan, wat er op kan duiden dat jarenlange intensieve inspanning – mogelijk in een vervuilde omgeving; luchtwegaandoeningen in de hand kan werken. (onderzoeker Kenneth Fitch)
Dit is niet zo gek als je weet dat je tijdens sporten wel tot tweehonderd liter per minuut in – en uitademt.
Daarnaast is het aan te raden om bij grote sportprestaties magnesium te gebruiken op momenten dat het lichaam laat zien dat het dit nodig heeft. Spierkrampen en/of verzuring.