Menstruatiepijn

Menstruatiepijn, ook wel dysmenorroe genoemd, is een pijn dat optreedt tijdens de menstruatie die zo heftig is dat het je dagelijks leven beïnvloed. Menstruatiepijn wordt vooral gezien bij jongere vrouwen tussen de 12-24 jaar. Rond de leeftijd van 30 neemt de menstruatiepijn vaak weer wat af. De pijn wordt veroorzaakt door prostaglandinen. Dit is een stofje wat bij menstruatiepijn een grote concentratie aanwezig is. De prostaglandinen zorgen ervoor dat de baarmoeder samentrekt, de zenuwen in de baarmoeder gevoeliger zijn en dat er minder bloed naar de baarmoeder gaat. Dit alles zorgt voor de heftige pijn.

Pre-menstrueel syndroom:

Het premenstrueel syndroom staat ook wel bekend als de afkorting PMS. Mensen met PMS hebben last van zowel lichamelijke als psychische klachten. De klachten vinden plaats tijdens de menstruatie cyclus. Vaak hebben mensen met PMS de klachten in de 3de week van de cyclus en verdwijnen ze weer bij de ongesteldheid. Vrouwen tussen de 35 en 45 jaar hebben over het algemeen het meest last van PMS. De oorzaak van PMS is onbekend. Verwacht wordt dat hormonen van invloed zijn op PMS. De klachten bij PMS kunnen onder andere pijnlijke borsten, een opgeblazen gevoel, prikkelbaarheid, wisselende stemmingen, depressief of agressief zijn.

Magnesium en menstrueel / pre-menstrueel syndroom
Onderzocht is dat magnesiuminhalatie de meest effectieve manier is om magnesium in je lijf op te nemen.
Hormoonverschuivingen voorafgaand aan de maandelijkse bloeding zorgen ervoor dat er meer magnesium en vitamine B6 wordt aangesproken. Magnesium is het mineraal dat de zenuwen tot rust brengt.
Vitamine B6 is de vitamine voor de zenuwen.
Vitamine B6 en magnesium samen zijn bestanddelen van serotonine; Het gelukshormoon.
Hoe minder serotonine in de hersens beschikbaar is, hoe meer de agressieve en depressieve gevoelens naar voren kunnen komen.
De klachten kunnen ook als gevolg van spasmen van de gladde spiercellen in de baarmoeder ontstaan. Magnesium helpt om de spieren weer te ontspannen.

Magnesium herstelt!

Aan te raden sessies
Begin op het moment dat u voelt dat u minder lekker in uw vel komt te zitten met de magnesiuminhalatie. Dit kan al een flinke boost geven aan je lijf.
Daarnaast raden wij de voetenbaden of ligbaden met magnesiumflakes aan om de magnesiumstatus weer op peil te houden en u weer beter te voelen.
Bijkomend voordeel is dat u er heerlijk door ontspant en ook lekker slaapt.
Aangeraden wordt om bij borstspanning de huid voorzichtig in te smeren met magnesiumolie of magnesiumgel.